fbpx
İstanbul
0536 776 9999
info@robokodlama.com

scratch

SCRATCH NEDİR?

Scratch çocuklar için geliştirilmiş bir kodlama tarzıdır. Scratch, ABD’de bulunan MIT (Massachusetts Institute of Technology) üniversitesi tarafından geliştirilen bir görsel programlama dilidir. 8-16 yaş arası çocukların kullanımına göre tasarlanmış oldukça basit bir arayüze sahip programlama ortamıdır. Geleneksel programlama dillerinin aksine kullanıcı, istediği fonksiyonları fare ile tıklayıp sürükleyerek animasyonlar, oyunlar ve hikayeler yaratabilirsiniz. Scratch’te, çocukların bilgisayara kolay komut girmeleri için fare ile sürüklenebilen, renkli, tıpkı lego gibi bloklar oluşturulmuştur. Bu bloklar sayesinde çocuklar, sıkılmadan ve karıştırmadan bilgisayar oyunu, animasyon ve hikayelerini oluşturmaktadır.
Scratch aynı zamanda bir topluluk platformudur. Dünya üzerinden tüm çocuklar yaptıkları oyunları burada paylaşabilir, birbirlerinin oyunlarını oynayabilir ve oyunlarda değişiklik yapabilirler.
Scratch, gelişmiş çoğu ülkelerin devlet okullarında ilkokul –hatta bazı okullarda anaokulu seviyesinden itibaren zorunlu ders olarak öğretilmektedir.
Bu dili kullanarak kendi oyununuzu programlayabilir, kendi animasyonlarınızı oluşturabilir ve yaratıcılığınız dahilinde birbirinden güzel çalışmalar üretebilirsiniz.

SCRATCH İLE KODLAMA ÖĞRENMENİN ÇOCUKLARA NE GİBİ FAYDALARI OLACAK?

Hepimiz için Scratch’te oyun yapmak aslında göründüğünden daha zor! Çokça düşünmek ve deneme yanılma yapmamız gerekiyor. Fakat yetişkinlerin aksine çocuklar çok hızlı bir şekilde öğreniyor! Bunun içindir ki, ünlü programcıların hemen hepsi programcılığa çocuklukta adım atmışlardır. Çocuklar Scratch’te oyun yaparken algoritma mantığını da öğreniyorlar. Bir işi yaparken ilk neyden başlamaları gerektiğine karar vermeleri, eğer kod istedikleri sonucu vermediyse, bunun sebebini düşünmeleri ve sırayı düzeltmeleri gerekiyor. Bu da analitik düşünme becerisini geliştirmektedir. Ayrıca, Scratch 21. yy öğrenme becerilerine de katkı sağlamaktadır!

Scratch ve Robotik

Scratch ve Robotik 18. Yüzyıl için buhar makineleri ne ise 21. yüzyıl için de robotlar odur. Robotlar 21. Yüzyılın buhar makineleridirler. Öğrenciler robot setleri ile kontrol teorisi ve sistem mühendisliği kavramlarını işletme, sosyal bilimler ya da biyoloji gibi birçok bilim dalına uygulayarak, kendi belirledikleri robotik projeleri aracılığı ile öğrenebilirler. Endüstriyel makinelerden farklı olarak robotlar dinamik aletlerdir ve çevreleri ile ilişki kurarlar. Çocuklar karmaşık sistemlerin ilkelerini robotların yaşadığı dinamik problemleri çözerek pekiştirirler. Robotlar çok disiplinli eğitim araçlarıdır. Matematik, fizik, sistem mühendisliği, kontrol teorisi gibi konuları tek bir proje içinde kapsamak mümkündür. Robot projelerinden elde edilen becerilerden çocuklar hayatları boyunca faydalanabilirler ve yüzyılın yeni meslek ve kariyerlerine hazırlıklı olurlar. Robot projeleri çocukların zihin modelleri kurmakta zorlandığı uygulamalı fizik gibi konuları somutlaştırır.
İnteraktif hikayeler: Hem ekranda hem de fiziksel dünyadaki karakterlerden oluşan bir hikaye yaratabiliriz. Karakterleri denge ya da uzaklık sensörleri ile hareket ettirebiliriz.
Macera hikayeleri: Tarihi Ya da hayal ürünü interaktif bir macera yaratabiliriz. Gezi: Sensörler ile karakterleri ekranda dolaştırarak sanal bir gezi düzenleyebiliriz.
Kutlamalar: Özel günler ve kutlamalar için projeler tasarlayabiliriz.
Oyunlar: Denge ve uzaklık sensörlerini ile veri girişi sağlayarak bir oyun tasarlayabiliriz.
Labirentler: Denge sensörü ile karakteri labirentin içinde dolaştırabiliriz.
Dans: Bir Scratch programı yazarak dans eden bir robot yapabiliriz.

Eğitim Konuları           

Scratch
Öğrenciler Scratch ve onunla nasıl program yapılacağını öğrenirler.
Hareket Kod Bloğu
Scratch’de karakterlerin nasıl hareket edeceğini ve karakterlerin konuşabildiğini öğrenir.
Hareket bloğunda yer alan blokların işlevlerini öğrenir.
Görünüm Kod Bloğu
Öğrenciler, karakterlerinin görünümünü, renk ve kostümlerin nasıl değiştireceklerini öğrenir.
Görünüm bloğunda yer alan blokların işlevlerini öğrenir.
Ses Kod Bloğu
Öğrenciler, karakterlere uygun ses bloklarını kullanabilir ve projesine uygun ses efektleri ekleyebilir.
Ses bloğunda yer alan blokların işlevlerini öğrenir.
Kalem Kod Bloğu
Kalem bloğunda yer alan blokların işlevlerini öğrenir.
Öğrenci karakterin hareketleri doğrultusunda ekrana çizgiler çizebilir.
Olaylar Kod Bloğu
Olaylar bloğunda yer alan blokların işlevlerini öğrenir.
Kontrol Kod Bloğu
Kontrol bloğunda yer alan blokların işlevlerini öğrenir.
Algılama Kod Bloğu
Algılama bloğunda yer alan blokların işlevlerini öğrenir.
Operatörler Kod Bloğu
Operatörler bloğunda yer alan blokların işlevlerini öğrenir.
Projelerdeki matematiksel işlemleri yapar.
Değişken Kod Bloğu
Değişken bloğunda yer alan blokların işlevlerini öğrenir.
Öğrenciler, projelerine uygun değişkenler oluşturur.
Proje Oluşturma
Öğrenciler bir proje tasarımını ve senaryosunu modellendirecek, ardından kendi projelerini geliştireceklerdir.
Sensörler
Öğrenciler farklı sensör türlerini ve nasıl kullanıldığını öğrenir.
Final Projeler
Öğrenciler öğrendiklerini göstermek için bir final projesi olarak bir film, oyun veya robot oluşturur.

Yaş Seviyesi

7 – 14 Yaş Arası

Kontenjan

Maksimum 10 Öğrenci

Ekipman

Bilgisayar getirilmelidir.

Öğrenci Kayıt Formu

Open chat